شرایط نگهداری ساکولنت کراسولا آتشین

کراسولا آتشین یا کمپ فایر:

کراسولا آتشین به علت طیف رنگی که داخل برگ هایش هست و شبیه آتش میباشد به آن campfire یا crassula flame می گویند.
این ساکولنت به صورت برگ های گوشتی متحد المرکز رنگی بین قرمز تا زرد ونارنجی که رشد می کند و پاجوش های زیادی تولید می کند و پس از رشد به حالت درختچه ای در می آید . در واقع خیلی ها این گیاه را با کاکتوس اشتباه میگیرند اما ساکولنت میباشند !

شرایط نگهداری ساکولنت کراسولا کمپ فایر یا کراسولا آتشین

نیازها:

آبیاری :

برای آبیاری در روزهای گرم به طور روزانه سطح خاک را کنترل کنید.و در صورت خشکی خاک، آن را آبیاری کنید. در روزهای سرد به آب کمی نیاز دارد.

نور:

به نور مستقیم خورشید نیازمند است .تنها دلیل قرمز و آتشین بودن برگهای کراسولا وجود نور مستقیم خورشید هست و در صورت عدم وجود نور خورشید این گیاه رنگ خودش رو از دست میده و به مرور زمان بعد از نازک و علفی شدن به یکباره از بین خواهد رفت.

دما :

بهتره که در شب های پاییز و زمستان دمای ساکولنت ها و کاکتوس ها به زیر ۱۰ درجه نرسد و در حالت عادی رنج دمایی بین ۲۰ تا ۳۵ درجه رو داشته باشند. ولی اکثر ساکولنت ها از جمله همین کراسولا کمپفایر، تا دمای ۱ درجه رو هم تحمل میکند ولی نباید مدت زمان زیادی روی این دما نگهداری شود.

خاک:

به دلیل این که کراسولاها (ناز قرمز) از خانواده ساکولنت می‌باشد، بنابراین خاک آن مخلوطی از ماسه بادی، خاک برگ و خاک کاکتوس می‌باشد. حتما گلدان دارای زهکشی مناسب باشد و ماسه و شن حتما داخل خاک وجود داشته باشد.

رطوبت:

کراسولا آتشین به غبارپاشی و اسپری آب نیاز ندارد، اگر در معرض نور مستقیم خورشید روی برگهای آن آب بپاشید برگهایش دچار سوختگی می شود.

تکثیر کراسولا کمپ فایر یا آتشین

تکثیر:

این گیاه زیبا را میتوان از طریق پاجوش های کوچکی که کنار آن میزند جدا کرد و آنها را در گلدان دیگری کاشت.
و یا میتوان از ساقه قلمه هایی جدا کرد و آن هارا در داخل خاک کاشت .

یا از یک طریق دیگر  میتوانید بجای دور ریختن  برگ روی سطح خاک مرطوب مورد نیاز گیاه البته ترکیب شده با مقداری پیت ماس بچینید و در جای نسبتا روشن قرار بدید تا بعد از گذشت یک الی دوماه جوانه های جدید به وجود آید.

 

 

شرایط نگهداری ساکولنت سدوم را در این مطلب بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *