بگونیا خالدار را چگونه نگهداری کنیم؟

بگونیا خالدار یا بال فرشته:

بگونیا خالدار یا بال فرشته ای که به آن بگونیا بال اژدها نیز گفته می شود، ۱ گیاه یکساله از خانواده بگونیا است که بواسطه شکوفه های زیبا، برگ هایی شبیه بال فرشته ‌ها و گلدهی بی‌ وقفه از بهار تا اول سرمازدگی پاییز، پرطرفدار شده است. بومی آمریکای جنوبی است و تا یک متر رشد می کند و گل های زیبایی می دهد. گل بگونیا خالدار در بلوغ به ارتفاع ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتری می رسد. بگونیا بال اژدها رشد سریع و زیادی دارد و درفصل رشد می توانید گاهی آنرا هرس کنید. اگر به دنبال گیاه گلدار کنارسالن خانه می گردید گزینه خوبی است.

تکثیر بگونیا خالدار

 شرایط محیطی :

آبیاری:

عاشق رطوبت میباشد .بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود . در کل نیاز آبی متوسطی دارد.آب روی برگهاش نریزید.

نور:

 

به نور مستقیم حساس است و باید در مکانی که نور خوب ولی فیلتر شده دارد نگهداری شود. پشت پنجره ای که یک پرده نازک توری دارد مکانی ایده آل به حساب می آید.

دما :

این گیاه به تغییردما حساس میباشد یعنی اگه مکان آن عوض شود ,دمای خانه  خیلی گرم یاسرد شود  ریزش برگ پیدا میکند.

خاک:

بهترین خاک برای کاشت بگونیا خالدار خاک سبک با زهکشی بالا است. استفاده از خاک برگ،شن،پیت ماس و پرلیت به سبک شدن خاک کمک میکنن و میتونید این ترکیبات رو با مقداری از خاک باغچه ترکیب کنید تا بستر مناسبی براش فراهم شود . این گیاه به پوسیدگی و قارچ حساس است، باید خاکی انتخاب شود که زهکش خوبی داشته باشد.

تکثیر:

برای تکثیر قلمه های ده تا پونزده سانتی متری را  از بگونیا را درخاک پرلیت و کوکوپیت زده و نایلون پیچ کنید .روی نایلون رو سوراخ کنید و خاک رو مرطوب نگه دارید
ودرمکان با نور ملایم قراربدید. بعد چندهفته جوانه میزند.

 

 

علت خشک شدن برگ بگونیا خالدار

 

 

علت خشک شدن برگهای بگونیا خالدار:

علت آن میتواند ناشی از موارد زیر باشد

– محیط گرم و خشک
– خشکی کشیدن گیاه
– بعضی از آفات ممکن است این عارضه را در گیاه ایجاد کند

اگر محیط گرم و خشک است ،آبیاری را منظم انجام دهید و در فاصله دو آبیاری سطح خاک را نسبتا مرطوب نگه دارید .صبح زود یا عصر برگ را با آب اسپری کنید تا رطوبت کافی در اختیار گیاه قرار بگیرد. برای اینکه مقاومت گیاه به تنش های محیطی بیشتر شود از کود های حاوی پتاسیم بالا مثل کریستالون قرمز استفاده کنید

نگهداری گیاه جگن را در این مطلب بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *