با شرایط نگهداری دراسنا بیشتر آشنا شوید

 معرفی و آشنایی با گیاه دراسنا

 گیاه دراسنا را می‌توان به عنوان درختچه های همیشه سبز در نظر گرفت که برگ های تیز  و بلند آن همیشه در فضای خانه رنگ و رخسار خود را حفظ می کند. این گیاه نسبتاً مقاوم بوده و تنش های مختلف را تحمل می کند.

 ساقه خشبی و بلند این گیاه مانند تنه ای استوار برگها را نگه می دارد . اگر روی برگ برگ های زرد مشاهده کردید ، نور بیشتری در اختیار گلدان خود قرار دهید.

 

شرایط نگهداری گیاه دراسنا

دراسنا بلالی

 نیازها 

 نور:

  دراسنا مقاوم به سایه است اگر چه این گیاه در سایه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد ، ولی در نور کافی نوار قهوه ای رنگ حاشیه برگها بهتر نمایان می گردند .

 دما:

 بهترین درجه حرارت در زمستان ۱۶ درجه و مقاومت تا ۱۳ درجه و در تابستان حداکثر ۲۴ درجه سانتیگراد است . 

 آبیاری:

 نسبت به خشکی حساس است ، بین دو آبیاری خاک آن خشک شود ، حتماً با آب کتری سرد شده آبیاری کنید و گرنه نوک برگها خشک می شود .

 رطوبت:

 نیاز به غبار پاشی نیست همان رطوبت اتاق برایش کافی میباشد.

 تغذیه :

 در فصل های رشد(بهار و تابستان)  گیاه را با کودهای مایع و یا جامد محلول در آب های مخصوص گل های زینتی هر دو هفته یکبار تغذیه کنید .

 خاک مناسب:

 پیت و خاک لوم بهترین خاک برای این گیاه می باشد .

 تعویض گلدان :

 هر سال در بهار گلدان را با یک اندازه بزرگتر تعویض کنید ، در صورت عدم امکان به تعویض خاکهای سطحی گلدان با خاک نو و غنی اکتفا کنید .

 تمیز نمودن برگها:

  با پارچه یا اسفنج مرطوب برگ‌ها را تمیز کنید ، استفاده از مواد براق کننده شیمیایی باعث مسدود شدن روزنه ها و در نتیجه کند شدن رشد گیاه میشود.

 تکثیر:

 گرفتن قلمه از شاخه های محسن در اواخر زمستان ، ساقه ها را به طور افقی در شن قرار دهید .

 کاشت بذر در دمای ۳۰ درجه در بهار ، خوابانیدن شاخه ها در بهار.

 

گیاه دراسنا کامپکت

دراسنا کامپکت

 

 عوارض و درمان گیاه دراسنا :

 زخمهای سفید پنبه ای شکل روی برگ ها و ساقه گیاه مشاهده می شود :  عامل آن حشره و آفت است ، هر دو هفته یکبار با سم حشره کش نفوذی طبق دستور گیاه را سمپاشی کنید ، گلدان را از مجاورت گیاهان دیگر دور کنید.

 برگها زرد رنگ و پوسیده ، ریشه در حال پوسیدن و گیاه خود را انداخته است :  آبیاری بیش از اندازه عامل آن است ، اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله بین دو آبیاری خشک شود ، سپس آبیاری نمایید، زهکش را بازدید کنید.

 برگ ها تغییر رنگ داده و لکه های قهوه ای روی آن ها مشاهده می شود: عامل  آن حشره و آفت است ، هر ماه یکبار با سم حشره کش نفوذی گیاه را طبق دستور سمپاشی کنید تا علائم برطرف شوند.

 حاشیه برگهای پایین زرد ، آنها قهوه ای و سقوط می کنند:  گیاه خیلی تشنه است ، گلدان را برای مدت ۱۵ دقیقه درون  تشت پر از آب قرار دهید ، آبیاری را تنظیم کنید. 

 برگ ها کمرنگ شده و میریزند :  هوا خیلی گرم و خشک است ،  گیاه را به محل خنک تری منتقل کنید ، هفته ای سه بار در تابستان غبار پاشی کنید ، گیاه را در معرض کوران قرار ندهید.

 لکه های سوخته قهوه ای روی برگها مشاهده می شود :  در آفتاب غبار پاشی نکنید ، قطرات آب در عبور دادن نور خورشید مانند ذره بین عمل میکنند .

  ساوه از بالا شروع به پوسیدن نموده و برگ ها هم شروع به ریزش نموده اند:  هوا خیلی سرد است ، گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید.

 برگ ها رنگ خود را از دست داده اند: نور کافی نیست ، گیاه را به محل روشن تری ببرید مواظب اشعه مستقیم آفتاب باشید.

 برگ های جدید ریز هستند و رشد گیاه کند شده است:  احتیاج به تغذیه مصنوعی دارد هر دو هفته یکبار طبق دستور عمل کنید.

 برگ ها زرد و تار عنکبوت در زیر آنها مشاهده می شوند:  کنه ریز قرمز عامل آن است ، هر دو هفته یکبار با سم  کنه کش به  طبق دستور گیاه دراسنا را سمپاشی کنید ، غبارپاشی در کاهش آفت موثر است .

 

 

نگهداری برگ بیدی  را در این مطلب بخوانید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *