بیماری سانسوریا و مشکلات آن

در ادامه برخی ازبیماری ها و مشکلات گیاه سانسوریا را بررسی خواهیم کرد

  • خشک شدن نوک برگ سانسوریا :

خشک شدن نوک برگ سانسوریا  یکی از مشکلات این گیاه میتواند به دلیل تشنگی گیاه و نور بیش از حد باشد .

  • علت زرد شدن سانسوریا و کمرنگی آن :

    زرد شدن برگ سانسوریا ، به احتمال زیاد نور محیط کافی نیست و یا عناصر مفید خاک از بین رفته اند. گیاه را به مکان پر نور تری با نور غیر مستقیم منتقل کنید و همچنین از تقویت کننده و کود های مناسب طبق دستور استفاده کنید.

    زرد شدن سانسوریا

  • سیاه شدن لبه برگ های گیاه سانسوریا:

معمولاً سیاه شدگی برگ هابه دلیل سرما و یخ زدگی می باشد برای جلوگیری از این کار گیاه را به جای گرمتری منتقل کنید تا این بیماری سانسوریا را رفع کنید.

  • لوله شدن برگ های سانسوریا:

علت اصلی این مشکل تغییرات دمای محیط گیاه می باشد. این گیاه گرمای زیاد و یا سرمای زیاد را دوست ندارد .البته مشکلاتی از قبیل نور زیاد ، آبیاری نامناسب گیاه و یا حتی آفت ها نیر میتواند دلیل این مشکل باشد.

  • قهوه ای شدن لبه برگ سانسوریا:

قهوه ای شدن برگ ها میتواند به دلیل نزدیک بودن به منبع گرما مثل شوفاژ ها یا بخاری و… باشد.

  • نازک شدن  برگ سانسوریا:

برگ های سانسوریا به اعتراض به شرایط محیطی برگ های خود را جمع میکند و یا نازک می شود ببیند آیا نور ، دما و یا رطوبت گیاه مناسب می باشد و یا نه، اگر شرایط محیطی مناسب را فراهم کردید نتیجه بهتر شدن حال گیاه خود را خواهید دید.

  • برگها از قاعده می پوسند:

از مهم ترین بیماری سانسوریا می توان به پوسیدگی  قاعده آن اشاره کرد که آبیاری بیش از حد و باتلاقی شدن خاک موجب این حالت می شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و بررسی کنید که زهکشی گلدان مناسب است و  حتما آب از زیر گلدان خارج می شود.

پوسیدن سانسوریا

  • پشه های ریز در خاک سانسوریا :

یکی از دلایل مریضی سانسوریا  تکثیر پشه های ریز می باشد که علت آن ،مرطوب بودن خاک می باشد. بین دو آبیاری گیاه اجازه بدهید سطح خاک تا عمق دو بند انگشت خشک شود سپس مجدد آبیاری کنید و برای از بین بردن حشرات نیر از سموم استفاده کنید . 

 

سانسوریا مخملی

سانسوریا مخملی

 

 نحوه نگهداری لیندا را در این مطلب بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *