روش نگهداری گیاه زیبای پول چینی

مشخصات کلی:

 گیاه پول چینی بومی کشور  چین میباشد اولین بار سال ۱۹۴۰ یک کشیش نروژی قلمه ی این گیاه را از آسیا به اروپا برد و کم کم همه جا پخش شد. نگهداری تقریبا اسانی دارد و همیشه در حال برگ دادن این گیاه زیبا را مشاهده میکنید

نگهداری از این گیاه زیبا بسیار راحت است. جالب است بدانید این گیاه تصفیه کننده  خوب هواست. گرچه پول چینی در امر تصفیه هوا خیلی قوی نیست، اما اگر تعداد زیادی از آن در محیط داشته باشید، می‌توانید روی  آن حساب  کنید.

ساده‌ترین راه برای داشتن تعداد زیادی پول چینی، تکثیر آن است پول چینی از طریق کاشت ساقه بریده شده به راحتی رشد می‌کند .

پول چینی گیاه پنکیکی ،یوفو، علف آینه اسمهایی میباشد که این گیاه را با آن میشناسند.

 

 

گل سکه چینی

شرایط نگهداری

نور

نور غیر مستقیم خورشید و خاک زه کشی شده، تمام چیزی است که پول چینی از شما می‌خواهد.

آبیاری

بین هر وعده آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید

خاک

این گیاه خاک گلدانی بازهکشی خوب را دوست دارد و گلدانی که گیاه در آن کاشته می‌ شود حتما باید دارای سوراخ ‌های زهکش باز و به مقدار کافی باشد.

روش کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد، بهار و تابستان، با کود های مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، به صورت ماهانه کود دهی کنید

دما

این گیاه در دمای پایین شادابی و رشد بهتری دارد، بنابراین سعی کنید آن را از محیط های گرم دور نگه دارید تا پس از مدتی در دماهای پایین برای شما گل های سفید زیبایی تولید کند

 

گل پول یا گیاه سکه ای
گل پول یا گیاه سکه ای

تکثیر گیاه پول چینی :

بهترین روش برای تکثیر و کاشت گیاه پول چینی روش قلمه زنی خواهد بود؛ بنابراین می توانید از افرادی که از این گیاه راه دارند قلمه ای بگیرید و با کاشتن آن شما نیز گیاه پول چینی زیبایی در مکان دلخواه خود داشته باشید.

راه دوم برای تکثیر گیاه پول چینی کاشتن دانه و بذر آن می باشد. هر چند که پیدا کردن بذر این گیاه سخت میباشد؛ بنابراین قلمه زدن راهی بهتر و آسان تر خواهد بود.

برای این کار بهتر است گیاهچه های کوچکتر را با نزدیک ترین فاصله از گیاه مادر جدا کنید و سپس درون گلدانی زیبا با خاکی مرغوب و تازه قرار دهید.

برای مدتی خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و در دمایی نسبتا گرم قرار دهید تا گیاهچه ها ریشه بزنند و زندگی جدید خود را در گلدان تازه به خوبی آغاز کنند.

 

 

مشکلات این گیاه مانند گیاهان دسته پپرومیا میباشد میتوانید در مقاله پپرومیا قاشقی مشکلات این گیاه را مطالع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *