نگهداری سانسوریا بهترین گیاه تصفیه کننده هوا

نحوه مراقبت از سانسوریا یا زبان مادر شوهر

نور:

هرچه محیط پر نور تر باشد بهتر رشد می کند.حتی بر خلاف بسیاری از گیاهان در نور مستقیم هم رشد میکند البته به جز روز های گرم .این گیاه در سایه هم مقاوم هست اما رشد آن کمتر می شود.نگهداری سانسوریا در پشت پنجره نور گیر پیشنهاد می شود.

دما:

این گیاه بهترین رشد را در دمای ۳۰-۲۰ درجه ی سانتیگراد را خواهد داشت . اما با این وجود حتی قادر به تحمل دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد هم می باشد.در مجموع این گیاه طیف دمایی گسترده ای را تحمل می کند.

سانسوریا

آبیاری :

به آبیاری زیاد حساس می باشد  به طوری که اگر آبیاری زیاد باشد ، بر روی برگ ها زخم های قهوه ای رنگی به وجود می آیدو همچنین ممکن است باعث پوسیدگی ریشه گیاه شود.در تابستان ها هفته ای ۱ الی ۲ بار و در زمستان هر ۲ یا ۳ هفته یک مرتبه  کافی می باشد. به غبارپاشی نیاز ندارد اما میتوانید هر ۲ الی ۳ هفته یک بار روی برگ ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

بالابردن رطوبت اتاق در زمستان مشکلی برای سانسوریا به وجود نخواهد آورد ،همچنین پایین بودن رطوبت در تابستان نیز برایش ناخوشایند نیست.

سانسوریا گرد

خاک:

خاک قلیای مناسب ترین خاک می باشد از مخلوط خاک کاکتوس و کمپوست یا خاک معمولی +خاک برگ باید استفاده کرد. به طور کلی خاک با بافت متوسط و زهکشی مناسب برای سانسوریا مناسب می باشد. و اگر مشاهده کردید سطح خاک بعد از مدت طولانی مثلاً کمتر از یک سال به شدت پایین رفته نیاز به تعویض خاک و بهبود آن می باشد.

کوددهی:

برای کوددهی و نگهداری سانسوریا بهتر است در فصل رشد در بهار با کودهای مخصوص کاکتوس آن را تقویت کنید .از کوددهی به گیاه تازه کاشته شده در سال اول خودداری کنید.بهترین میزان مصرف کود، هر دو هفته یکبار مطابق دستور کود‌ موجود می باشد.

 

نگهداری سانسوریا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *