نگهداری کاکتوس دم موشی یا دم روباهی

اسم عامیانه  فارسی:

کاکتوس دم موشی

دم روباهی معروف

کاکتوس دم میمونی

خانواده: Cactaceae
بومی: بومی قسمت بولیویایی
نام علمی: Cleistocactus winteri subs. colademononis

کاکتوس دم موشی در بهتیرن حالت و ایجاد شرایط ایده آل ۱۲۰ سانتی متر رشد خواهد کرد و گلهای اون در بهار و اوایل تابستان خودنمایی میکنند، رنگ گلهای آن میتواند قرمز، بنفش و یا نارنجی باشد گلهایی به نسبت جسه گیاه بزرگ و لوله ای شکل دارد که نهایتا گلها به میوه های قرمز رنگ تبدیل خواهند شد لازم به ذکر است این گل ها در برخی موارد هم ارزش دارویی دارند.

 نگهداری کاکتوس دم موشی

نیاز های محیطی :

آبیاری: 

مانند کاکتوس های دیگر ، برای زمستان دو هفته یکبار و‌برای تابستون هفته ای یکبار کافی میباشد.توجه کنید آبیاری بیش از حد باعث پوسیده شدن گیاه و در نهایت از بین رفتن آن میشود.

خاک :

همون خاک‌کاکتوسی که داخل گلخونه ها فراوان میباشد برای استفاده مناسب است اما  سالانه باید تعویض شود. این خاک باید از  زهکشی کافی برخوردار باشد خاک شنی ماسه ای غنی از مواد مغذی گیاه بهترین خاک میباشد.

برای  تعویض خاک این کاکتوس سعی کنید از دستکش قوی ، مثل دستکش جوشکاری استفاده کنید چون خارهای این کاکتوس باریک و خیلی درد آور میباشد.

نور:

این کاکتوس نیاز نوری فراوانی دارد ، پس نور هرچقدر بیشتر باشد بهتر است. اما نکته اینجاست که هر چه نور بیشتر باشد موهای این کاکتوس بلندتر و زیبا تر خواهد شد.

اما در شهرهایی  که خیلی گرم میباشند مثل بوشهر ، بندر ، گناوه ،اهواز ، خرمشهر ، زاهدان و… تابش نور خورشید در ساعاتی که آفتاب مستقیم میباشد بهتر است گیاه در مقابل آن قرار نگیرد.

کود: 

کود کاکتوس را میتوانید از همه گلخانه ها و گلفروشی ها تهیه کنید و همچنین دقت کنید کود سه بیست نباید به این گونه ها داده شود  : ساکولنت، کاکتوس ، برگ قاشقی ، برگ گوشتی

دما:

دمای ایده آل برای نگهداری کاکتوس دم روباهی دمای بین ۱۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. توجه داشته باشید در دمای کتر از ۵ درجه سانتی گراد گیاه از بین خواهد رفت.

رطوبت :

کاکتوس دم موشی همانند دیگر کاکتوس ها به بخار آب و ابپاشی حساس میباشد و از اسپری آب بر روی گیاه به شدت خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *